Dodge SRT4 Forums - SRT4mation banner
1 - 8 of 8 Posts

·
Registered
Joined
·
429 Posts
Discussion Starter · #1 · (Edited)
Closed

will come back soon with better list confused even myself lol
 

·
Registered
Joined
·
7,250 Posts
Send a PM to N2MB, he'll help you build the ride you are looking for.

Running 12.8's (not sure how you're figuring that out) in the street really isn't that quick if you're running against some of the worked WRX's and EVO's you'll still get beat. Even Civics with turbos will take you.

Sounds like you need to go with a AGP turbo upgrade if you are looking to kick some serious butt.

BTW, what do you mean by "glamour at the track"?
 

·
Registered
Joined
·
6,975 Posts
Your mods are ALL over the place man.. you need some order in that mod list.. if you want really fast on stock turbo you will need spray.. YOU CAN BEAT 12.8 with out that much problem on a stock turbo no spray.. slicks will be needed

If I were you and only had 2300 to work with.. id stay stock turbo and go for the 300+hp setup and run slicks, that should get you a nice time in the 12s at the track.. on the streets STis own you cuz AWD

S2 injectors
Map Clamp
AGP WGA and or with MBC with like 20 psi or so
60mm TB i like the ported TB and intake mani deal should be a good gain
FMIC..cca looks good and cheap
3" exhaust im partial to Needswings cuz its cheap and is deisel, mine is on the way
IDK how those inserts work but i only have 1 solid mount in and my wheel hop is almost gone. That should be it.. correct me if i forgot some shit
 

·
Registered
Joined
·
1,338 Posts
for 2300, buy yourself a turbo upgrade. Get either a 3147 (long backorder) or a 50 trim and run less boost. People will tell you this and that "buy an exhaust, or intake, or wastegate...blah blah." THe plain and simple point is that a turbo upgrade on a stock car will practically remove partial throtle boost, give you 300whp on a stock fuel system, and sound absolutely amazing.

Plus, when you add new mods, its SOO much better.
Freeing up some ponies by adding a 3" turbo back on a stock turbo feels good, adding one a 50 trim is unexplainable.

Oh, and 12.8 is easy on a good tire AND a GOOD driver
 

·
Registered
Joined
·
734 Posts
Ehh the 3147 was what I originally wanted...long backorder doesn't even explain it. I had emailed agp about it and they said they don't even know if the manufacturer is going to be producing them anymore. So it's more of a "damn near permanent backorder" :'(

Not sure what mods he had but there was a thread on the other forums w/ ppl who ran 12.7-12.9s w/ slicks, downpipe/exhaust, and a map clamp, lol.
 

·
Registered
Joined
·
373 Posts
We have ran a 12.5 on some 205 50 15 drag radials and ran out of gear at the end of the track. With bigger and better tires (slicks) would could have been at a 12.1 or better. We have a ton of mods on the car I will see if I can get the guys car I am tuning to post up on here with all the mods on his car. We are adding more bolt ons and this is a stock turbo car we are running.
 

·
Registered
Joined
·
373 Posts
gpSRT said:
Ehh the 3147 was what I originally wanted...long backorder doesn't even explain it. I had emailed agp about it and they said they don't even know if the manufacturer is going to be producing them anymore. So it's more of a "damn near permanent backorder" :'(

Not sure what mods he had but there was a thread on the other forums w/ ppl who ran 12.7-12.9s w/ slicks, downpipe/exhaust, and a map clamp, lol.
I can get you into a big turbo with no wait PM me because I dont have vendor status yet and I dont want to upset any admins.
 
1 - 8 of 8 Posts
Top